Roos down under..

back to the bushbush

Hey people!

ben ik weer ! terug van weer 3 dagen overleven in de bushbush, maar dit keer was het superleuk!

afgelopen 3 dagen hebben we met een groep rondgecruised op fraser island . Vrijdag ochtend moesten we verzamelen en kregen we uitgelegd hoe onze 4wheeldrive landcruiser werkt. wat een apparaat! Maar het is zoooo gaaf om er in te rijden! met een boot werden we naar fraser island gebracht. een eiland met alleen maar zand... en heeeeeel veel natuur! het is echt prachtig daar! ik heb nu echt zand zitten op plaatsen waar ik niet wist dat daar zand kon komen.. haha.. Maar hetis er ook wel gevaarlijk! er lopen veel slangen en spinenn rond. maar het gevaarlijkst zijn de dingo's! die lopen daar overal! Het zijn net een soort herdershonden, alleen zijn ze heel gevaarlijk. Er zijn al een aantal mensen geweest die wat ledenmaten hebben verloren doordat ze zijn aangevallen door dingo's.. was uitkijken.. de dingo's vallen vooral kinderen aan en vrouwen.. waarom vrouwen: omdat vrouwen hurkend plassen en ze zo op kinderen lijken .. Nou dat heb ik beleefd. We sliepen in de bushbush, zonder toilet dus, als vrouw moest je dan ook met iemand anders gaan plassen die kon uitkijken voor dingo's, zeker in het donker. De tweede nacht stonden we op een plaats waar heel veel dingo's waren en ik was al een beetje bang. We waren wat aan het drinken na het eten en ik moest plassen. Christine liep met een zaklamp met me mee om uit te kijken voor dingo's.. Maar ze scheen vooral verder de bushbush in... dus we zagen niet dat er een dingo vlak naast me was. hij liep naar me toe en toen christine hem zag was hij 1 meter van me vandaan. het enige was ze kon zeggen was ' roos, stil blijven en niet schreeuwen' (erg leuk om te horen als je aan het plassen bent) ik had echt de schrik van me leven! Gelukkig had een kampgenoot de dingo ook gespot en ging als een gek achter de dingo aan rennen. de dingo schrok daarvan en rende weg, gelukkig. IK WAS ZOOO BANG!!! echt niet normaal.

Maargoed, terug naar wat we allemaal gedaan hebben. het was wel even wennen toen we daar aankwamen met de cruiser, overal hobbels, dus als je helemaal achterin zit word je elke keer gelanceerd.. hehe, gelukig ben ik 21 enmochtiksamen met 2 anderenwel rijden (mag alleen als je boven de 21 bent). Ook deze keer hadden we geen gids mee en moesten we zelf maar uitzoeken waar alles lag. Maar dat was gelukkig een stuk makkelijker dan bij de vorige trip :) De eerste dag hebben we vooral veel rondgereden (gelukkig was er niemand wagenziek) en veel gewandeld door het bos om mooie meertjes te zien. rond 5 uur gingen we onze tentjes opzetten in de busbush en ons eten koken. Het was letterlijk overleven in de bushbush. we hadden dus geen toilet, maar ook geen licht en geen douche (daar in de zee zwemmen of opfrissenmocht ook niet, omdat daar hele gevaarlijke haaien rondzwemmen)
Ook die eerste dag was het weer niet zo lekker. Na het eten begon het te regenen en zijn we met ons groepje in de auto gaan zitten om wijntjes en biertjes te drinken. was heel knus en super gezellig! Heb hele leuke mensen hier leren kennen. 2 sweedse meisjes en 1 duitse jongen die alle 3 zo gek als een deur zijn. heeeerlijk! Heb de hele vakantie nog niet zo veel gelachen als toen in de auto (jullie kennen me hoe ik in een deuk kan liggen om niets :p ) Dus dat was een zeer geslaagde avond.

de volgende ochtend moesten we om kwart voor 6 op. super vroeg omdat we daar weg moesten zijn voordat het vloed was en we niet meer over het strand konden rijden. die dag zijn we naar de champagnepool gegaan (heel grappig, als je daar in ligt lijkt het net champagne, allemaal bubbels) hebben we nog wat bijzondere rotsen gezien en een heel oud aangestrand schip.. ik laat jullie de foto's snel zien.. om 4 uur weer de tent opgezet, gelachen, gekookt, en (na mijn incident met de dingo) weer vroeg gaan slapen om de volgende ochtend (vanochtend) weer vroeg op te staan. vanochtend vroeg naar een prachtig meer gereden.. heeel wit zand en helderblauw water daar. gelukkig mochten we daar wel in zwemmen. Een van die zweedse meisjes had een onderwatercamera mee, dus daar hebben we veel lol mee gehad.. om 1 uur moesten we weer terug naar boot en weer terug naar het vaste land. Wat een heerlijke 3 dagen..

hebben net boodschappen gedaan en een wasje gedraaid. als mn was droog is kan ik eindelijk me met een schone handoek gaan douchen en al het zand wegvegen.... haha..

ben benieuwd wat ons volgende avontuur gaat zijn...

xxxxxxxxxxxxxxxxx

Reacties

Reacties

Jasper

Wat een avondturen allemaal! Super! Zo maak je nog eens wat mee :) x

Sophie

Omg, bijna je kont eraf gebeten door een dingo :-O!!! Damn dat lijkt me zo eng, ik zou gek worden :S. Maar voor de rest klinkt het echt als een topervaring! Ik ga je snel mailen lief, love you!

Kussss

Leon

chew musky! dat is nog eens avontuur.

Adel & Noe

Hoi Roosje,

Noe en ik zitten hier te genieten van je avontuur. En we willen dan maar twee dingen en dat is bij jou zijn en zelf op reis.

Liefs en kusjes Adel en Noetje

Fieke

Hee chick!

Woehoe tof verhaal!.
Zit nu op de VU te studeren en begin dankzij jou aan veel leukere dingen dan studeren te denken! Heerlijk even die afleiding;)
Had je trouwens m'n smsje nog gehad? Hier eindelijk beter weer aan t worden, maar denk dat ik jou kleur nooit zal krijgen;) Veel plezier de komende dagen


xxxx liefs fieke

Hong

Hey schat! Kijk je beetje uit voor alle wilde dieren die daar rond lopen :S...Voor de rest klinkt het daar super ;)

Nina

Hey roozie,

Wat een avonturen het in de bush bush. Ik hoop dat wij ook wat beesten mogen aanschouwen op onze jungle tour, maar wel vanaf een afstandje! Scary hoor!

Bernou

Hey roozzie, alles nog goed daar? Ik wacht op een nieuw verhaaltje :)

xxx noe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!