Roos down under..

zeilen, snorkelen en duiken..

Eindelijk weer een verhaaltje dan :)

We zijn net terug van 3 dagen zeilen, snorkelen en duiken op de whitsunday islands.. Het is echt prachtig daar! zal binnenkort de foto's op mijn blog zettten, maar wil je een kleine indruk hebben, dan moet je even googlen ;)

Mijn laatste verhaal ging over fraser island. Na die tour hadden we 1.5 week gepland om van fraser island naar airlie beach te komen, de stad waar onzezeilboot vertrok.Helaas was er tussen die tweeplaatsen niet echt veel te doen. We zijn nog in 1770, Rockhamtons en McKay geweest. Maar in al die steden zijn we niet langer dan 3 uur gebleven.Gevolg was dat we op woensdag al in airlie beach waren en we daar een week moesten verblijven voordat we met de zeilboot meekonden. Dus dat was een weekje van vooral veel bij de lagoon liggen (een soort zwembadje met veel palmbomenin de stad), watervallen bezoeken eneen paar dagen stappen. Omdat we hier zo lang waren hebben we wel veel mensen leren kennen. Het is een klein stadje, dus je komt iedereen elke keer weer tegen, dus dat is wel leuk. Maaaaar.. we waren maar wat blij toen het dinsdag was en we met de zeilboot meekonden. Eindelijk weer wat actie!

Helaas hadden we, zoals bij elke trip die we hier plannen, niet veel zon tijdens de trip, maar gelukkig ook geen regen.. de eerste dag hebben we eerst een tijd gezeild, je zit met 18 man op een boot, dus er was niet heel veel te doen tijdens het zeilen. Maar we konden van het prachtige uitzicht genieten en wanneer het zonnetje af en toe doorkwam was het wel lekker om op het dek te liggen en een beetje bij te bruinen. We hadden een reisleider/duikinstructeur die echt zo gek als een deur was en de hele dag door grapjes maakt. Eerst was dat lichtelijk irritant, maar aangezien onze groep nogal rustig was, was het wel leuk om iemand aan boord te hebben die de hele dag door in een deuk ligt om zn eigen grapjes :s Maargoed.. de eerste avond vrij vroeg gaan slapen. Voelden ons niet zo erg lekker van het gewiebel van de boot, dat was wel even wennen. De volgende dag om half 6 op om de zonsopgang te bekijken. Prachtig als je op zo'n boot zit. Vervolgens ontbeten en naar een eiland gegaan. Er zijn daar zo veel eilanden dat ik niet meer heb onthouden welke eilanden we allemaal hebben gezien. maargoed, ze lijken toch allemaal op elkaar. Vervolgens weer terug naar de boot en naar een ander eiland gegaan om te gaan snorkelen en een introductie duikles te volgen. Dat was zooooo vet! Echt, als je op het strand staat of op de boot bent zie je alleen maar een mooie blauwe zee. maar als je in die mooie blauwe zee bent, dan pas zie je echt mooie dingen! De meest gekke vissen, prachtig koraalrif. echt alsof je national geographic aan het kijken bent. dus dat was heel erg leuk! De eerste duikles ging ook erg goed. was even wennen met de ademhaling, maar we bleven vrij aan de oppervlakte, dus het was niet erg eng. Die dag ging eigenlijk vrij snel. 's avonds heerlijk gebarbequed op de boot en een paar mensen gingen nog nachtsnorkelen (leek mij ook wel leuk, maar vond het iets te duur). Uiteindelijk gingiedereen, na een klein drankje,weer vrijvroeg naar bed. De volgende dag moesten we weeeeeeeeer vroeg op. Om half 8 lag iedereen weer in het water, klaar om te gaan snorkelen en voor een paar mensen om weer te gaan duiken. Dit keer ECHT duiken en ik ging ook mee. Ik moet eerlijk zeggen, ik vond het een stuk enger dan de eerste introductieles. We gingen echt echt diep onder water, dus je voelt echt de druk op je oren en de het gevoel dat je niet elk moment boven water kan komen schrikte me ook een beetje af. Maar het was het wel helemaal waard! We hebben echt prachtige vissen gezien en ze ook gevoerd. Ze zwemmen gewoon een halve centimeter van je duikbril vandaan, echt te gek. Vervolgens iedereen weer opdrogen op de boot en klaar om weer terug naar airie beach te varen. We zijn hier net aangekomen. frisse douche gehad en zo nog even van het zonnetje genieten op een grasveltje. Even bijkomen... :)

xxxx

Bernou

jeee eindelijk weer een verhaaltje! Klinkt leuk hoor dat duiken, ik ben benieuwd naar de foto's

xxx noe

sanne

he Roos,
heb net plaatjes opgezocht van die plek. ziet er echt onrealistisch uit..
echt suppppppeeeeerrrrr MOOOI!
vergeet niet een potje met zand te vullen en dat mee te nemen als herinnering aan de tocht:)
veel plezier nog!
en vergeet niet te schrijven...ik kijk altijd uit naar je verhalen.

kusserdekus sanne:)

Nina

Jaaa, duiken is echt gaaf he! Klinkt erg paradijselijk alemaal roos. Ik kan niet wachten tot wij ook wat zonnigere plekken opzoeken. Ik wil ook strand!

Opa

Fijn dat je zo geniet. Groeten van opa