Roos down under..

Gepakt!

We zijn gepakt!!
Ookal doen veel backpackers het, eigenlijk mag je helemaal niet met een camper op een perkeerplaats staan.. en gisteren zijn we voor het eerst gepakt door de politie :s We waren in het donker naar Byron Bay gereden en waren maar ergens op een parkeerplaats gaan staan om te slapen. 'Sochtends vroeg schrokken we wakker van keihard gebonk en licht vaneen zaklampdie in onze auto scheen. We schrokken ons lam en wilden eerst doen alsof we gewoon doorsliepen.. maargoed, dat werkte niet. Uiteindelijk toch opengedaan en een preek van de politie aangehoord.. gelukkig geen boete (als je een boete krijgt kan dat je zo'n 400 dollar kosten, dat is zo'n 250 euro :s ), maar we moesten wel meteen wegwezen.. Nouja, de rest van de dag waren we een beetje humeurig.. alles zat tegen.. Wilden lekker het weekend in Byron bay verblijven (echt super leuk hippie stadje), blijkt er vanaf vandaag tot zondag een festival te zijn waardoor alle prijzen 10 keer hoger zijn.. Aangezien ze daar heel streng zijn met overnachten op parkeerplaatsen moesten we wel een camping vinden.. maar die zouden dan in plaats van 30 dollar per nacht, 80 dollar per nacht zijn... dat werd ons een beetje te veel.. En het festival zelf was ook heel duur, dus meefeesten was ook niet echt een optie..

Daarnaast deed onze camper een beetje raar, maakte een raar geluid en er lekte water uit de motor... Dus we moesten ook nog naar de garage.. gelukkig bleek er niets aan de hand te zijn volgens de 'garageman', maar hoop niet dat we binnenkort langs de weg staan met rook uit onze motorkap :s

Maargoed, gister was niet zo'n goede dag dus.. maar vandaag! super! zijn vroeg op gaan staan om te gaan surfen en het ging echt super goed..! Heb twee jaar geleden gesurft in Frankrijk en daar is het nooit gelukt om te kunnen staan op mijn board (hooguit 1 sec) maar hier heb ik wel 20 meter op mijn board gestaan.. geeft zooo'n kick! echt super..! dus dat ga ik waarschijnlijk wel vaker doen.. Daarnacampervan gepakt en met keiharde muziek op naar surfers paradise gereden (aangezien we niet in Byron bay konden blijven met die prijzen :s) en daar zijn we net aangekomen.. Zo even eten en de stad verkennen... ben benieuwd!

kussssssss

van lieve dolfijnen tot stinkende kamelen...

Heeeey peeepz!
We zijn weer een heel stuk verder gaan rijden en zijn nu aanbeland in Nambucca Head.. We zijn hier net een half uurtje, dus of het leuk is weet iknog niet, maar het schijnt hier wel mooi te zijn..

Afgelopen dagen hebben we ons vermaakt in Port Macquirie. Echt een heeel leuk stadje aan het strand.. zaterdag avondgingen we met een boot mee om met zonsondergang en onder het genot van een wijntje dolfijnente gaan kijken. Dat was echt zooo gaaf! Die beesten zwemmen een halve meter van je vandaan... Heb er mooie filmpjes van gemaakt, maar dat lukt me weer niet om up te loaden, dus die laat ik wel zien als ik terug ben ;)
Na de boottrip zijn we het uitgaansleven van Port Macquire gaan verkennen.. De meeste feesten hier in australie worden in Hotels gegeven, heel apart, maar wel leuk.. We hadden onze camper op een parkeerplek gezet, niet wetende dat de volgende dag er een marathon gehouden zou worden waarvan de route precies achter onze camper langsging.. Dus wij komen 's nachts laat thuis (=camper), denken lekker te gaan slapen.. horen we drie uur later allemaal juichende mensen om ons heen.. Bleek er dus een marathon te zijn.. heel fijn.. we waren moe en konden nergens heen omdat we de parkeerplek niet afkwamen met al die mensen.. (en waarschuwingsbordjes doen ze hier niet aan). De marathon hier duurt van 7 uur 's ochtends tot 12 uur 's nachts. Dus we waren min of meer opgesloten voor de hele dag.. Hebben maar geprobeerd wat te gaan slapen in het gras, naast alle schreeuwende mensen. En ik ben voor het eerst weer wat gaan tekenen (was vroeger een grote hobby van me)..Rond 7 uur 's avonds hebben we onze camper maar tussen de mensen door gewurmd, en zijn we naar een camping gegaan.. hebben heeeeeerlijk geslapenafgelopen nacht :)
Vanochtend zijn we fris en fruitig opgestaan en zijn we gaan kameel rijden.. Wat zijn die beesten hoog! en ze stinken niet normaaal.. maar het was wel heel gaaf (zal de foto's op mn blog zetten)

Daarna zijn we eigenlijk verder gaan rijden en nu aanbeland in nambucca Head.. :)
Mooie dag om weer een nieuwe stad te gaan verkennen :)

kusssssss

De echte australische wijn...

Hallo allemaal!!!

Zijn jullie een beetje aan het genieten in de zon!?! Wij hebben het strand wel een beetje gezien dus we zijn wat meer het binnenland ingetrokken.. Gisteren zijn we aangekomen in hunter valley, een plaatsje vlakbij newcastle waar heel veel wijngaarden zijn.. uiteraard gaan wij zometeen ook even een wijnproeverij doen ergens, en wellicht ons eigen wijn maken (lees: lekker door druiven stampen en lekker vies worden :p )
Afgelopen dagen zijn we naar de blue mountains gegaan en hebben daardoor de bushbush gewandeld.. Echt prachtig daar, maar wel erg touristisch (tegen mijn verwachtingen in).. vervolgens zijn we nog een dagje naar Newcastle gegaan. Hadden gehoord dat het daar heel leuk zou zijn, maar eerlijk gezegd vonden wij er niet heel veel aan. Het is een gezellig stadje, maar er was niet heel veel te beleven (behalve weeeeeer op het strand liggen :p) .. dus toen zijn we maar verder gaan rijden naar hunter valley waar we nu zijn. Gisteren niet heel veel gedaan.. beetje aan het zwembad gelegen bij onze camping en boekjes gelezen (was ik in Nl nooit echt een boeklezer, ben hier inmiddels aan mijn 3e boek begonnen :s ) best relaxed allemaal.. straks dus even een wijgaard bezoeken en we willen nog gaan paardrijden. hoop dat het allemaal lukt..

laat jullie snel weer foto's zien ;)

dikke kus!!

Ohja om nog wat antwoorden te geven op de vragen: We hebben ons campertje nu 2 weken, en we moeten nog 6 weken... hebben dat ding voor 2 maanden gehuurd (naar onze mening ietste lang, soms verlangen we wel naar een echt bed). Met Christine gaat het (op enkele irritaties na) wel goed.. Het is heel fijn dat je niet alleen hoeft te reizen, maar aan de andere kant heb je ook weinig privacy en moet je veel met elkaar rekening houden, en dat kan soms een probleem zijn.. maar dat gaat tot nu toe nogwel goed :)

back to sydney..

Zooo, afgelopen week hebben we prachtige natuur gezien, maar we waren erg blijtoen we donderdag weer in Sydney aankwamen, eindelijk weer mensen om ons heen :) In Sydney hebben we een nachtje in een hostel overnacht (heerlijk, een echt bed voor de verandering) en hebben daar wat mensen ontmoet met wie we die avond weer naar de worldbar zijn gegaan.. Was weer gezellig.. de dagen daarna hebben we een beetje met die mensen opgetrokken, veel naar het strand gegaan, gisteren naar een brazilian bbq gegaan in manly beach en nu zitten we bij een vriend van een van die mensen thuis te pokeren (ok, ik niet, maar de rest..) Het weer is een beetje omgeslagen deze avond, dus ben blij dat we niet in onze kleine camper hoeven te vertroeven..
Morgen gaan we wel weer de natuur in, gaan we een aantal dagen wandelen door de blue mountains. blijkt heel mooi te zijn, dus ben benieuwd..
Ik ben er volgens mij achter waarom jullie geen mailtje ontvingen wanneer ik op mn blog schreef, hoop dat dat nu verholpen is..

gaat de tijd niet snel!!!! ben al bijna drie weken weg ;)

kussssssss

Oog in oog met kangaroos

Ik heb echt zoooooo veeel te vertellen!!!!
Ten eerste wil ik zeggen: we hebben een kangaroo dood gereden :( Echt heel naar.. Maar de gouden regel hier in het verkeer is: je mag niet uitwijken voor wilde dieren op de weg.. als je dat wel doet eneen ongeluk veroorzaakt, zal de verzekering niets vergoeden... Niet echt fijn, en dat terwijl we die ochtend nog kangaroos hebben gevoerd... :s
Zondag ochtend waren we naar een wild life park gegaan waar je echt de gekste dieren kan zien die hier in australie voorkomen, (ik zal jullie binnenkort de foto's laten zien..) er lopen daar allemaal kangaroos rond en die mag je gewoon voeren.. Die beestje zijn zoooo lief! zou het liefst een naar huis willen nemen... Maargoed.. die avond zijn we dan eindelijk naar de pinguin parade gegaan, dat is echt heel leuk om te zien. om half negen 's avonds als de zon net onder is komen allemaal pinguins de zee uit om op het land te gaan broeden. Ze lopen echt een halve meter van je vandaan, echt heel bijzonder om mee te maken... helaas mochten we geen foto's maken dus kan ik het niet laten zien.. Toen we daar uitgekeken warenwilden we terug rijden naar de parkeerplek waar we de vorige nacht ook hadden geslapen.. Terwijl we met 90 km/u over de weg reden kwamen we een kangaroo tegen.. En omdat we een hele slinger auto's achter ons hadden konden we niet zomaar stoppen... Ja, dat was geen fijne ervaring... Maarja.. shit happens (gelukkig zat ik niet achter het stuur :p )
Maandag zijn we na een laatste frisse duik in de zee de hele dag met de campervan op pad gegaan. Hebben vanaf philip island 8 uur gereden naar het plaatsje waar we nu zijn, Mallacoota. Dachten we mooi de snelweg tenemen.. nou de A1 looopt hier door de bergen, langs het strand en door het bos, en kan je nou niet echt een snelweg noemen (je mag wel 100 km/u maar dat is niet echt aan te raden met al die bochten). Maargoed, nu zijn we dus beland in Mallacoota, een of ander afgelegen dorp, waar niet echt veel te beleven is.. Maar eerlijk waar (gelezen in de lonely planet)ze hebben hier het mooiste uitzicht van de hele staat! Het is hier zo prachtig! Het is net een schilderij..! We stonden vanacht op een camping waar niemand jonger is dan 60 jaar (behalve wij dan) maar dat kan me allemaal niet zo veel schelen.. ik heb nog nooit zo'n mooi stukje natuur gezien..!
Vandaag gaan we nog lekker aan het strand liggen en een plan maken van hoe we verder kunnen reizen...
Ik wil jullie heeeeel graag foto's laten zien, maar ben bang dat jullie nog even moeten wachten.. mijn batterijen van mijn fototoesten zijn namelijk op (dat krijg je als je zo veel foto's maakt..) dus ik hoop volgende keer beter! ;)

love! Roos

rechts lange bocht, links korte bocht..

lieve allemaal!

Hier weer een verhaal van een hele happy roos!!! (missen jullie mijn schaterlach al?? :p )
Het is echt zoo heerlijk hier!! wou dat jullie hier allemaal konden zijn om met me mee te genieten! Ik heb weer heel veel foto's erbij, maar omdat in de meeste internet cafe's de desktop afgesloten is kan ik ze er helaas niet opzetten.. hoop zeer binnenkort.. ;)
Nou, onze camper hebben we dus gehuurd. dat was nog een heel gedoe. Omdat mijn creditcard het niet deed waren we verplicht om een maximale verzekering af te sluiten voor dat ding.. (lees: omgerekend 350 euro per persoon) dus dat was wat minder... maarja, uiteindelijk is het wel een heel avontuur met een camper op stap!! de mindere kant: 's avonds laat nog opzoek naar een camping of perkeerplek waar we mogen staan (als je verkeerd staat riskeer je een dikke boete), 's ochtend geen lekkere warme douche om je wakker te maken en de camper is niet heel ruim... maar positieve kant: we kunnen gaan en staan waar we willen, we hoeven niet meer met onze zware rugzakken rond te wandelen, 's ochtends word je wakker naast het strand (inplaats van een muf hostel) en neemt lekker een frisse (koude) duik in de zee.. en omdat we een dakraam hebben kunnen we slapen onder de sterren... heerlijk dus!!!
We hebben afgelopen dagen heel wat rondgereden.. eerst vanaf melbourne the great ocean road gedaan, echt prachtig, maar wel eng naast een afgrond rijden... en vervolgens naar philip island gereden.. Beetje afgezaagd als ik weer zeg dat het hier prachtig is, maar dat is het gewoon.. Gisteravond lekker pizaatje gehaald en met zonsondergang op het strand opgegeten.. vervolgens nog even wat gedronken in een club en toen heerlijk geslapen onder de sterrenhemel.. perfecte leventje zou ik zeggen ;)
Nou... ik kan nog heeeeel veel meer vertellen, maar het internetcafe wordt nu gesloten, dus volgende keer meer!!! En foto's hoop ik!

Dikke kus!!

van sydney naar melbourne

Dag lieve allemaal!

Ik ben kapot! Hebben echt de heeeeeele dag rondgereisd..Van Sydney naar Melbourne, en dat met 5 uur slaap omdat we gisteren uit zijn geweest.. Gister avond verbleven we nog een nachtje in Sydney zelf, echt een super leuk hostel met hele aardige mensen. 'S avonds werd er een uitje georganiseerd naar de World bar, dat is kroeg/disco/allesineen voor backpackers en dat was zoooo leuk! Hele fijne sfeer en super gezellige mensen daar! Je kan daar serieus een theepot bestellen met drank, daar gaan dan zo'n 7 shotjes uit..Echt te grappig om al die mensen met theepotten te zien lopen..Maar dat was dus wel een geslaagde avond! Vandaag hebben we het vliegtuig genomen naar Melbourne en zijn we net (na 2 uur met een zware backpack door de stad te hebben gezwerft) aangekomen in een hostel. Ik ben nog niet echt fan van melbourne, vooral omdat het hier gewoon koud is (okeee, ik weet dat ik niet mag zeuren met 19 graden en wind, maar toch) en ik ben ook gewoon moe.. dus de rest van de avond gaan we niet heel veel meer doen. lekker vroeg slapen en morgen weer vroeg op :) Morgen gaan we onze campervan ophalen, spannend. Het ligt er een beetje aan hoe Melbourne ons bevalt, maar we zijn niet echt van plan hier heel lang te blijven. We gaan in ieder geval over 'the great ocean road' (zoek maar op op internet ;) ) rijden, en gaan het philip island bezoeken.. bijkt een heel mooi eiland te zijn met heel veel pinguins :)

dus.. ben benieuwd!

Ik ga nu even mn rust pakken
liefs, een kapot roosje

een nieuw verhaal op een nieuwe blog

Welkom op mijn nieuwe blog!
Endaneindelijk de eerste foto's!!!!!
Let niet op de eerste paar, want daar zijn we nog bleekscheetjes in een niet zonnig Sydney, en dat is niet echt het beeld wat we willen neerzetten :p
We zitten nu in Manly Beach, een strand naast Sydney en hier is het echt super lekker weer! Er zit al een prachtige afdruk van mijn bikini op mijn bruine lichaampje :) De zon is hier wel heel erg fel, dus je moet je elk uur insmeren met factor 30, dat is minder maarja..
Verder zijn we ook voor het eerst uitgeweest, maar dat was niet heel erg boeiend. we kijken zeer uit naar de strandfeesten die we zullen meemaken in byron bay, maar dat duurt nog wel een maandje..
Verder is het plan om morgen nog even verder te bakken op Manly Beach en eind van de middag terug naar Sydney te gaan om onze geboekte camper tebetalen (jaja, we hebben eindelijk weer geld).. we hebben voor 10 maart een vlucht geboekt naar Melbourne, waar we onze camper gaan ophalen..vanaf dan wordt het heeeeele afstanden rijden, rijden, rijden... heeerlijk!!!

Nou, nog even wat meer foto's uploaden!